Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji
Raportowanie | Efekty walki z greenwashingiem
Ostatnie miesiące przyniosły dobre wieści. Liczba przypadków greenwashingu spadła po raz pierwszy od sześciu lat – na świecie o 12 proc., a w Europie aż o 20 proc. Miniony rok to także nowe regulacje wspierające wiarygodną komunikację środowiskową. Firmy coraz częściej rezygnują z nierzetelnych haseł – z własnej inicjatywy lub pod presją organów nadzorczych. Co jest piętnowane i jak się przygotować na nową rzeczywistość komunikacyjną?
Greenwashing to rozpowszechnianie fałszywych lub niejasnych informacji o ekologiczności, nieuzasadnione deklaracje o pozytywnym lub neutralnym wpływie na środowisko. Europejski ustawodawca nie skupia się jednak na definiowaniu tego zjawiska, tylko na stworzeniu zasad dla oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych – by były wiarygodne, porównywalne i weryfikowalne.
Nowe regulacje
Najprawdopodobniej regulacjom zawdzięczamy wspomniany spadek liczby incydentów. Firmy widzą greenwashing jako ryzyko i podejmują działania, by je łagodzić. W marcu ub.r. w UE weszła w życie dyrektywa Empowering Consumers for the Green Transition, która wzmacnia pozycję konsumentów w transformacji ekologicznej. UOKiK już pracuje nad jej implementacją. Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)